Czy warto zdecydować się na e-teczkę kadrową?
Digitalizacja dokumentacji pracowniczej nie tylko pozwala kadrowym na pracę zdalną. Ułatwia także dotrzymywanie terminów, usprawnia pracę i przynosi oszczędności. Ale ma też wady.
Pandemia wywróciła zasady gry – w pracy biurowej okazało się, że zdalnie można pracować efektywnie i z zaangażowaniem. Mimo że pracodawcy chcą powrotu do biura, nie dla wszystkich pracowników jest to oczekiwana zmiana. Bardzo cenią pracę zdalną. Dzięki czasowi zaoszczędzonemu na dojazdy można łatwiej godzić różne role społeczne, mieć czas na hobby czy zadbanie o swój dobrostan. Rozwiązaniem kompromisowym jest praca hybrydowa – kilka dni z biura, a pozostała część z domu. Proponując takie rozwiązania, wielu pracodawców buduje przewagę konkurencyjną w procesach rekrutacyjnych.
Co jednak zrobić w branży, w której codzienny dostęp do oryginalnych dokumentów jest niezbędny? Tak jest na przykład w działach kadr. Ze względów bezpieczeństwa dane osobowe pracowników muszą być ściśle chronione, a dostęp do nich ograniczony tylko do uprawnionych osób. Czy w takiej sytuacji pracownik kadr zawsze musi pracować z siedziby firmy? Dodatkowo, czy szukając nowych pracowników musimy z procesu rekrutacji wykluczyć tych, którzy nie są w stanie codziennie przyjeżdżać do biura? Nie, także w przypadku działu kadr praca zdalna czy hybrydowa jest możliwa – z pomocą przychodzi digitalizacja akt osobowych oraz wprowadzenie e-teczki.
Co to jest e-teczka?
E-teczka, czyli możliwość przechowywania i zarządzania dokumentami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)